HVALEN – verdens største kobbertryk giver en ny dimension til den klassiske teknik kobbertryk. Feltgrafik med døde og levende spor. Formålet er at gøre det usynlige synligt. At transformere levende og døde spor over til et andet medie og lade det finde sin form i en ny kontekst. I begge tilfælde afgiver dyret sit fingeraftryk en sansning der berører verden: vi er også her. Vi sætter aftryk, altså er vi.
Andre projekter
Inspireret af absurd teater og 1900-tallets litografiske teknikker har Cecilie Egerod skabt plakater til to fiktive teaterstykker.
Billedkunstner Anders Werdelin arbejder i træværkstedet, metalværkstedet samt i det store atelier på plan 2, på værket 1:1.
Marie Munk har arbejdet med et hold af assistenter i Formeriet på en soloudstilling til Gl. Holtegaard med titlen “Big Energi”. Hun har med udstillingen skabt en anderledes kropslig og sanselig helhedsoplevelse, som udfordrer publikums vanetænkning og rejser spørgsmål til forbindelsen mellem krop, teknologi, spiritualitet… Læs mere